The Lizzie Bennet Diaries

Een van mijn favoriete boeken is Pride and Prejudice door Jane Austen. Ik heb het gelezen voor Engels, en de eerste keer kwam ik er niet doorheen door het moeilijke taalgebruik (’t Is een oud boek!!!), maar toen ik het een tweede keer probeerde lukte het gelukkig wel. Het gaat, heel simpel gezegd, om het liefdesverhaal tussen Elizabeth Bennet en Fitzwilliam Darcy, wat niet al te makkelijk verloopt. Ik zeg niet te veel, want ik vind dat je het boek zelf gelezen moet hebben! Er is ook een BBC-miniserie van (met Colin Firth! Hoppa, een reden om het te kijken) en een film (met Keira Knightley, hoppa, nog een reden?) die allebei het kijken waard zijn.

Boeken, films, miniseries, dat kennen we nu allemaal wel. Met de nieuwe media zijn er veel meer mogelijkheden bijgekomen! Daar wil ik het met jullie over hebben, want ik ben helemaal dol op The Lizzie Bennet Diaries! Dit is een moderne interpretatie van Pride and Prejudice, in videoblog-vorm. Ik vind het heel leuk! Dit is vooral leuk als je het verhaal al kent, natuurlijk. Give it a try, bekijk de filmpjes, subscribe!

Veel plezier!

http://www.youtube.com/user/LizzieBennet

Kim

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Daan Kusen
    mei 03, 2012 @ 19:47:59

    Die webserie is wel leuk gevonden!

    Beantwoorden

  2. lauradenkt
    mei 06, 2012 @ 12:20:56

    Hij doet het niet meer!

    Beantwoorden

Plaats een reactie